Explorer JE PRE VÁS
Pretože hľadate ...
NAJLEPšIE technológie
- Pripravené na IFR so skleneným kokpitom s dvojitým dotykovým displejom, pokročilým autopilotom, duálnym COM, hydraulickou vrtuľou s konštantnou rýchlosťou, vzduchovými brzdami, vyhrievanou pitotovou trubicou a nastaviteľnými pedálmi a opierkami hlavy.
- Najlepšie vybavené, cenovo dostupné a pohodlné 2-miestne lietadlo s typovou certifikáciou EASA vo svojej kategórii.
- Na všetkých kontinentoch lieta viac ako 1500 lietadiel z rovnakej rodiny.
POKROČILÉ BEZPEČNOSTNÉ FUNKCIE
- Explorer, vybavený balistickým padákovým záchranným systémom a haptickým systémom varovania pred pádom, poskytuje najvyššiu úroveň bezpečnosti.
- Schválené pre nočné VFR a zámernú vývrtku, je to skvelé lietadlo pre pokročilý výcvik UPRT.
VŠESTRANNÉ LIETADLO
- Jeho drak ponúka neprekonateľnú aerodynamiku a zároveň je robustný pre pristávanie na neupravených terénoch.
- Letí rýchlosťou 2 NM za minútu, stúpa rýchlosťou 1000 fpm, je bohato vybavený a plný automatiky.
- Je to ideálne osobné cestovné lietadlo, aeroklubový pracant a pokročilý tréner
VIRUS SW 121A - EXPLORER:
Pipistrel Explorer brochure.pdf – download here
Konštrukčná efektívnosť je súhrn vedomostí získaných pri výrobe 1500 lietadiel rovnakej skupiny produktov. Celá rodina lietadiel SW 121, certifikovaná a používaná v najrozmanitejších prostrediach po celom svete, spĺňa očakávania tých najnáročnejších zákazníkov, ktorí používajú lietadlo v horúcich a vlhkých alebo extrémne chladných podmienkach, slanej atmosfére blízko mora alebo pri veľmi vysokohorské letiská.
- dvojitý sklenený kokpit s dotykovou obrazovkou
- plne vybavený autopilot
- duálne rádio
- ADS-B In & Out
- haptické varovanie pred pádom
- balistický záchranný padákový záchranný systém na celý drak lietadla
- certifikovaný motor na automobilové palivo
- certifikovaná hydraulická vrtuľa s konštantnou rýchlosťou
- vzduchové brzdy pre rýchle klesanie
- vlečný hák na ťahanie vetróňa
- schválené pre nočné VFR
- schválené pre úmyselné vývrtky
- nastaviteľné pedále a opierky hlavy
Je dôležité zdôrazniť kľúčové vynikajúce vlastnosti Explorera:
Rýchly a ekonomický výkon:
Je to najrýchlejšie, najschopnejšie a najúspornejšie lietadlo v kategórii CS-LSA. Jeho rýchlostný výkon mu umožňuje lietať rýchlosťou IFR v/v blízkosti zložitých vzdušných priestorov a postupov, takže ho možno použiť na súkromné použitie a výcvik aj na frekventovaných letiskách vedľa dopravných lietadiel, bez toho, aby spomalil ostatnú dopravu.
Typové osvedčenie EASA:
Je to prvé a jediné lietadlo s typovou certifikáciou EASA (bez obmedzení, kategória „normálne“) v kategórii CS-LSA pre nočnú prevádzku VFR, úmyselné vývrtky a vlečenie klzákov, jediné s autopilotom, duálnymi redundantnými jednotkami ADAHRS a vzduchové brzdy. Môže byť použitý pre komerčnú prevádzku a je ideálnym riešením pre výcvik PPL.
Bezpečnosť založená na moderných technológiách:
Explorer obsahuje haptický systém varovania pred prepadnutím, ktorý sa už používa v kluboch Velis Electro a Velis Club, ktorý upozorní pilota, keď sa blíži k pristávacej ploche. Celoplošný balistický padákový záchranný systém pridáva najvyššiu úroveň bezpečnosti v situáciách, keď boli všetky ostatné opatrenia neúčinné. Explorer (a rodina lietadiel SW 121) je prvé malé lietadlo v histórii, ktoré má typovú certifikáciu s 3D tlačenými dielmi.
Viaceré vzdelávacie účely:
Explorer môže byť použitý na rôzne vzdelávacie účely: od veľmi jednoduchého počiatočného trénera na začiatku procesu až po pokročilejšie systémy – ako napríklad vrtuľa s konštantnou rýchlosťou, záporné klapky, vzduchové brzdy a autopilot – ktoré môžu byť zahrnuté neskôr. Inštruktor môže postupne zvyšovať náročnosť predmetov v neskorších fázach výcviku postupným pridávaním nových systémov a možností, na ktoré je lietadlo certifikované (úmyselné vývrtky, dlhšie trasy a používanie autopilota aj v noci, vďaka nočné schválenie VFR atď.). Explorer umožňuje leteckým školám nahradiť ich viaclietadlový systém, kde musia použiť aspoň jedno lietadlo na základný výcvik a ďalšie na pokročilý výcvik, a to len za jedno lietadlo. Spojením všetkých schopností, ktoré sa bežne dosahujú pri mnohých lietadlách, do jedného, môžu drasticky znížiť počiatočné náklady na výcvikovú flotilu.
Výcvik IFR:
Explorer je vybavený najmodernejším navigačným a komunikačným vybavením. Ako taký ho možno čiastočne použiť aj na výcvik IFR na trati vo viacerých krajinách. Vďaka tomu je Explorer jediným 2-miestnym lietadlom na trhu, ktoré umožňuje výcvik od najjednoduchších začiatkov až po obtiažnosť dvojmotorového lietadla na získanie vyššie pilotné preukazy.
Vlečenie klzáku:
Vďaka typovej certifikácii pre vlečenie klzákov je Explorer veľmi užitočný pre kluby ako lietadlá typu všetko v jednom na výcvik, prelety v teréne a vlečenie klzákov, ktoré ponúkajú plné využitie letových hodín na lietadle.
MODEL | VIRUS SW 121A – EXPLORER |
---|---|
ENGINE ROTAX | Rotax EASA certified engine 912S3 100 hp, |
max power(with 2 carb.) | 100 Hp, 73,5 kW take off power |
PROPELLER | 2 blade Hydraulic CS MTV-33-1-A/170-200 EASA certified |
SIZES | |
length | 6.42 m, 21.06 ft. |
span | 10.70 m, 21.15 ft. |
height | 1.90 m, 6.23 ft. |
wing area | 9.51 m², 102.4 ft² |
wing span | 10.71 m, 35.10 ft. |
mean wing chord | 0.898 m, 2.95 ft. |
horizontal tail area | 1.02 m², 10.9 ft² |
span | 2.18 m, 7.15 ft. |
vertical tail area | 1.24 m², 13.3 ft² |
height | 1.19 m, 3.90 ft. |
aspect ratio | 12,04 |
positive flaps | 0°, +9,5°, +20°; marked (0), (+1), (+2) respectively |
negative flaps | 5-° marked as (-) |
center of gravity | 25% – 33% MAC |
WEIGHTS | |
Design empty weight | 371 kg, 818 lb |
max take off weight (MTOW) | 600 kg, 1323 lb |
Design useful load | 229 kg, 505 lbs |
max baggage weight | 25 kg, 55 lb |
fuel tanks capacity | 2 x 50 l |
useful fuel | 2 x 49 l |
PERFORMANCES | |
Vne – Never Exceeded Speed | 163 KTAS |
Vno – Max Structural Cruising Speed except in smooth air | 120 KIAS |
Va- Max Operating Maneuvering Speed | 100 KIAS |
Vfe- Max Flap Extended Speed | 81 KIAS |
Vae- Max Airbrakes Extended Speed | 100 KIAS |
stall without flaps | 47 KIAS |
Towing limitations | glider up to 600 kg (to meet 500 m total take off distance (over 15 m obstacle) |
best climb speed | 78 KIAS |
max climb rate | 5.33 m/s ,1050 ft./min |
take off distance at SL | 160 m |
take off distance over 15 m obstacle at SL | 320 m |
Maximum take-off altitude | 3048m 10,000 ft. MSL |
Maximum operating altitude | 5486m 16,000 ft. MSL |
Permitted fuel | AVGAS, MOGAS or car fuel (min RON 95; EN228 Premium or Premium plus with max. 10% Ethanol) |
fuel consumption at 2000 ft. 75% PWR cruise speed | 18,4 l/h |
endurance @4000 ft., 65 % power) | 5h 33 min (+30 min reserve) |
range distance (+ 30 min reserve, @4000 ft., 65 % power) | 1189 km / 642 nm |
Noise level (ICAO Annex 16, Chapter 10) | 70 dB(A) (measured) |
Flight Load Factor Limits | 4.0 g+, 2.0 g- |
Poznámka: Pipistrel si vyhradzuje právo revidovať tento údajový list vždy, keď k nemu dôjde pri vylepšovaní produktu, nariadení vlády / orgánu alebo z iného dobrého dôvodu.
Vďaka znalosti manuálov k lietadlu je vaše lietanie oveľa bezpečnejšie a efektívnejšie. Portál technických publikácií Pipistrel je vaším centrálnym miestom, kde nájdete všetky návody a servisné informácie na jednom mieste.
Prehľadávajte podľa obsahu, maximálnej vzletovej hmotnosti, kategórie alebo názvu modelu. V pravom hornom rohu rozhrania portálu technickej publikácie je k dispozícii aj funkcia vyhľadávania.
Ak chcete získať prístupové používateľské meno a heslo pre portál technických publikácií, kontaktujte našu zákaznícku podporu na adrese starinsky@pipistrelaircraft.cz. Kliknutím TU získate prístup k portálu technických publikácií.
Virus SW 121A – Explorer je novým členom rodiny produktov SW121 s certifikáciou EASA. Všetky certifikáty a registrácie, ktoré sa vzťahujú na Virus SW121, sú platné aj pre SW121A – Explorer.
EASA
Type certificate EASA.A.573 Virus SW 121
Sw121-cert
TC Data Sheet – Noise EASA.A.573 Is.1.0
TC Data Sheet – EASA.A.573 CS-LSA – Virus SW 121 – is.1.0
Intentional Spins Major Change Approval Nr. 10060479
POGOJI ODOBRITVE IN OBSEG DELA PROIZVODNE ORGANIZACIJE 21G (SI. 21G.0002)
Night VFR Major Change Approval Nr. 10063230
Rakúsko
Cetificate of Registration Austria SW121
Francúzsko
SW121 CERTIFICATE OF AIRWORTHINESS France
Nemecko
Maďarsko
SW121 CERTIFICATE OF AIRCRAFT REGISTRATION
Irán
CERTIFICATE IRAN_2017-10-29_14-17-17
Mexiko
Mexico DGAC Type validation certificate SW 121
Holandsko
Poľsko
Poland SW 121 Airworthiness Review Certificate
Uruguaj