Taurus Electro JE PRE VÁS Pretože hľadáte ...
Sebestačnosť
Elektricky poháňaný 2-miestny všestranný samovoľný vetroň s dvojitým podvozkom pre úplne nezávislé kĺzanie.
KOMFORTNÝ COCKPIT
Najprostornejší a najpohodlnejší kokpit s neuveriteľným výhľadom.
Skvelá MANIPULÁCIu
Vynikajúce klzné vlastnosti a harmonizované ovládacie prvky s rozpätím krídla 15 m.
TAURUS: Taurus Electro bol prvý elektrický dvojmiestny letún z roku 2007 v sériovej výrobe dostupnej na trhu
Na základe modelu Taurus M nahrádza model Taurus Electro G2.5 benzínový motor vysoko výkonnou elektrickou hnacou sústavou, kde kapacita batérie nie je obmedzujúcim faktorom výkonu / výdrže. Taurus Electro G2.5 predstavuje skok vpred v oblasti výkonu, bezpečnosti, funkčnosti a užívateľskej prívetivosti. Od roku 2018 ponúka Taurus Electro 2.5 tiež rýchle nabíjanie a je kompatibilný s radom elektrických nabíjačiek Pipistrel Sky Sky.
Taurus Electro G2.5 ponúka úplnú slobodu a nezávislosť vďaka výsuvnému elektromotoru, dvojitému výsuvnému hlavnému podvozku, vynikajúcemu kĺzavému výkonu, lacnej údržbe a dobre vetranému priestrannému kokpitu.
Dokáže elektrický výkon lepšie ako konvenčné ? Rozhodne!
- Taurus Electro G2.5 môže používať kratšiu pristávaciu dráhu, stúpa rýchlejšie a má vyššiu výkonnosť ako benzínová verzia, pokiaľ ide o operácie vo veľkých výškach. To všetko je možné vďaka špeciálne vyvinutému beznapäťovému hnaciemu agregátu Pipistrel s výkonom 40 kW.
Vyhrievané a vetrané lítiové technológie na mieru vyvinuté batérie sú dodávané v dvoch konfiguráciách, schopných vypustiť letún do 2500 metrov. Sú umiestnené v samostatných skriniach, ktoré sú neustále monitorované vlastným systémom na správu batérií spoločnosti Pipistrel (BMS), spolu s protokolovaním údajov a predpovedaním stavu batérie.
Pohonný motor váži pôsobivých 11 kg a generuje výkon 40 kW.
Viac ako len dotyk inovácie!
- S prístrojom Taurus Electro G2.5 predstavujeme prvý na svete – úplnú sadu palubnej sieťovej avioniky, ktorá poskytuje správu pohonnej jednotky typu fly-by-wire so vstavanou viacvrstvovou ochrannou logikou.
Prvým prvkom tohto sieťového systému je najmodernejší hybridný systém riadenia batérií, ktorý bol vyvinutý úplne in house, aby bol schopný fungovať s prísnejšími toleranciami ako komerčne dostupné systémy, čo prináša lepší výkon a dlhšiu životnosť batérie. Systém riadenia batérií monitoruje špeciálne vyvinuté batérie. Predstavujú absolútny vrchol dnešnej technológie batérií, kombinujúci nízku hmotnosť, vysoký výkon a vysokú hustotu energie. Batérie sú umiestnené v škatuliach so špeciálnymi napájacími a signálnymi konektormi. Výkonnosť každého článku batérie je monitorovaná, kontrolovaná teplota pomocou zahrievania a vetrania a predpovedaná budúca výkonnosť.
Systém je schopný predpovedať, kedy batéria nefunguje správne a signalizuje potrebu predčasnej výmeny. Všetky parametre sa zaznamenávajú aj do palubného zapisovača letových údajov. Dve (2) skrinky na batérie sú odnímateľné a vymeniteľné.
Druhým prvkom je výkonový menič / riadiaca jednotka motora. Má logiku sebaochrany proti aktuálnym výkyvom, nadmerným teplotám a iným možným mimoriadnym situáciám. Inými slovami, riadiaca jednotka nielen poháňa motor, ale tiež zaisťuje nízku úroveň ochrany samotného, batérií a motora.
Predstavujeme nástroj rozhrania kokpitu EPSI 430!
- Najviditeľnejším doplnkom sieťového systému je farebný displej rozhrania kokpitu. Obrazovka je skutočne jasná, v skutočnosti jasnejšia ako väčšina displejov, a je čitateľná aj pri najsilnejšom slnku! Indikuje režim riadenia a dôležité parametre pre pilota a poskytuje rozhranie pre zatiahnutie a rozšírenie motora. Všetko sa ovláda dvoma prepínačmi (2) a otočným gombíkom. Prvý prepínač je vypínačom zapnutia / vypnutia a robí presne to – zapína regulátor motora.
Druhým prepínačom je prepínač polohy motora »hore / dole«, t.j. vysunutý alebo zasunutý. Tento proces je plne automatizovaný – vrtuľa je umiestnená a udržiavaná na svojom mieste, zatiaľ čo sa motor vysúva alebo zasúva. Pilot vyberie požadovaný režim iba pomocou prepínača. Rotačný kódovač funguje ako volič plynu.
Vzhľadom na povahu elektrického pohonného systému sme sa rozhodli využiť výpočtovú silu tohto nástroja rozhrania kokpitu a dali sme mu úlohu palubného počítača. To znamená, že nielen zobrazuje dáta pilotovi, ale tiež „hovorí“ všetkým ostatným komponentom hnacej sústavy na palube prostredníctvom zbernice CAN a všetko spieva spolu. Je schopný detekovať prehrievanie jednotlivých komponentov a postupne znižovať výkon, aby sa maximalizoval potenciál stúpania pri danom stave systému. Nielen to poskytuje pilotovi diagnostiku systémov a všetky potrebné varovania. Port USB displeja sa používa aj na aktualizáciu softvéru systémov Taurus Electro G2.5.
Lietajte zadarmo – SOLAR TRAILER
- Prajete si letieť úplne zadarmo? To je možné!
Pipistrel predstavuje prvú svetovú novinku – koncept Flying For Free. Solar Trailer (R), ktorý dokáže nabíjať Taurus Electro G2.5 úplne zadarmo a s nulovými emisiami! Nabíjanie pomocou solárneho prívesu ponúka 1,5 kW využiteľnej energie na nabitie Taurus Electro uprostred ničoho bez toho, aby bolo potrebné ho pripojiť k rozvodnej sieti.
Okrem toho, keď je Taurus Electro uložený v prívese počas týždňa nepriaznivého počasia, bude o víkendu nabitý a pripravený na let. Solar Trailer a Taurus Electro sú dokonalými spoločníkmi a demonštrujú, ako je možné dnešnou technológiou lietať bezplatne, ticho as absolútne nulovými emisiami!
Príves ponúka elektrické zásuvky 12 VDC a 240 V AC (24 VDC a 110 VAC na požiadanie) a 3,6 kWh integrovanej akumulátory. K dispozícii je aj obtok solárneho systému, takže môžete napríklad nabiť lietadlo vo vnútri prívesu, keď je zaparkované v hangári / garáži. Integrovanú energiu akumulátora prívesu je možné prenášať priamo do Taurus Electro. Solárny príves zhromažďuje energiu aj za letu, takže nabíjate Taurus Electro G2 aj v noci energiou, ktorá sa nahromadila počas dňa!
Technické údaje PIPISTREL TAURUS ELECTRO
TECHNICAL DATA | |
---|---|
Taurus is made in reinforced composite materials (epoxy resin, glass, carbon, Kevlar) | |
model | TAURUS Electro |
ENGINE | Electric 40/30 |
max power(with 2 carb.) | 40 KW 2 min/30 const |
PROPELLER – 2 blade | Pipistrel 1650 mm diam |
SIZES | |
wing span | 14.97 m |
length | 7.30 m |
height – propeller extended | 2.7 m |
wing area | 12.33 m2 |
rudder area | 0.9 m2 |
horizontal tail area | 1.36 m2 |
aspect ratio | 18,6 |
positive flaps | 0,+5,+9,+18 deg |
negative flaps | – 5 deg (up) |
center of gravity | refer POH |
WEIGHTS | |
empty weight | 306 kg with 20 Ah batteries |
minimum pilot weight (no front ballast) | 90 kg |
minimum pilot weight (with optional front ballast) | 69 kg |
max take off weight (MTOW) | 450 / 472.5 / 550 kg |
fuel tank capacity in the wing | N/A |
useful fuel | N/A |
LI-PO battery capacity | 20 Ah / 4.75 kWh (std) |
PERFORMANCES | |
stall with flaps | 63 km/h |
stall without flaps | 71 km/h |
manoeuvring speed | 163 km/h |
max speed with flaps down | 130 km/h |
max speed with airbrakes out | 225 km/h |
VNE | 225 km/h |
min.sink | 0.70 m/sec |
min.sink speed | 94 km/h |
max. sink with airbrakes | 5.5 m/sec |
best glide | 1:41 |
best glide ratio speed | 115 km/h |
best glide at 150 km/h | 1:32 |
max aerotow speed | 107 km/h |
45°-45° roll time | 3.5 sec |
take off run MTOW | 160 m |
take off over 15 m MTOW | 245 m |
best climb speed | 95 km/h |
max climb rate (MTOW) | 3.1 m/s |
service ceiling MTOW | 2.000 m AGL |
max load factor permitted (x1,8) | 5.33 G, -2.65 G |
design safety factors & tested | minimum 1.875 |
fuel consumption. at full power | N/A |
Poznámka: Pipistrel si vyhradzuje právo revidovať tento údajový list vždy, keď k nemu dôjde pri vylepšovaní produktu, nariadení vlády / orgánu alebo z iného dobrého dôvodu.
Doplníme
Spoločnosť Taurus Electro je v súčasnosti držiteľom nasledujúcich Certifikátov:
Z dôvodu chýbajúcich leteckých predpisov a noriem je certifikácia koordinovaná s každým vnútroštátnym orgánom osobitne.
V súčasnosti Pipistrel spolupracuje s certifikačnými orgánmi Juhoafrickej republiky, USA a niekoľkými ďalšími krajinami na získaní certifikátov.
Nižšie nájdete už schválené certifikácie:
FRANCÚZSKO
Francúzsko – Taurus electro
Francúzsko – Taurus electro
NEMECKO
Nemecko – Taurus electro
SLOVINSKO
TAURUS DS
TAURUS TC