VELIS ELECTRO JE PRE VÁS Pretože hľadáte ...
revolúciu
- Prvý elektricky poháňaný letún typového osvedčenia, úplne schválený na výcvik pilotov v dennej prevádzke VFR
- Ľahké ovládanie hry a intuitívne riadenie hnacej sústavy
- Ako prvý podporuje nabíjaciu zástrčku SAE AE-7D
JEDNODUCHÉ POUŽITIE
- Vo vnútri tichý, zvonku tichý
- Optimalizované pre výcvik pilotov ako súčasť výcvikového systému Velis, ktoré dopĺňajú SW 121, ale môžu sa tešiť aj samostatne.
- Môže pracovať v zime, lete a daždi
Elektrický pohon
- Preukázaná úroveň bezpečnosti ekvivalentná alebo vyššia ako u konvenčne poháňaných letúnov, s typovo certifikovaným motorom, systémom odolným proti poruchám a batériou odolnou proti zrážke
- Postavený na základe 12 rokov skúseností s elektrickým letom s použitím osvedčených domácich technológií
- Lietanie s elektrickým prúdom sa stanete trendom a budete sa líšiť od ostatných.
VELIS ELECTRO: PRISTÁVANÝ Z BUDÚCNOSTI, TERAZ CERTIFIKOVANÝ TYP EASA
Najzelenší spôsob, ako sa naučiť lietať!
Velis Electro je prvé elektrické lietadlo na svete, ktoré získalo typový certifikát (EASA.A.573 TCDS). Dvojmiestne vozidlo určené predovšetkým na výcvik pilotov je lietadlom meniacim hru, pokiaľ ide o technologické inovácie a nákladovú efektívnosť. Velis Electro je možné prevádzkovať komerčne a je plne schválený na výcvik pilotov, ako aj na ďalšie operácie. Vďaka svojej tichosti môže Velis Electro priblížiť letový výcvik oveľa bližšie k mestským oblastiam bez nepriaznivého ovplyvnenia kvality života spoločenstiev.
Pokojné a čisté
Vďaka hladinám hluku iba 60 dBa je Velis Electro podstatne tichší ako iné letúny a vôbec nevytvára žiadne spaľovacie plyny. Jeho revolučný hnací agregát je úplne chladený kvapalinou vrátane batérií a ako súčasť certifikačného procesu preukázal schopnosť odolávať poruchám, tepelným únikom z batérií a nárazovým zaťaženiam. Velis Electro môže pracovať v chladnom, horúcom a daždi.
Velis Electro, navrhnutý ako základný člen vzdelávacieho systému Velis, bol navrhnutý tak, aby sa dal ľahko ovládať a udržiavať bez toho, aby bola ohrozená bezpečnosť. Vďaka použitému elektrickému motoru s osvedčením Pipistrel dodáva Velis Electro výkon okamžite a bez váhania – pomocou zjednodušeného používateľského rozhrania v kokpite, ktoré zachováva rovnaký vzhľad a dojem ako jeho konvenčne poháňaní súrodenci. Znížený počet pohyblivých častí dramaticky znižuje náklady na údržbu a riziko poruchy sa ďalej minimalizuje vďaka zabudovanému systému nepretržitého monitorovania zdravia. Táto zvýšená spoľahlivosť umožňuje systému Velis Electro mať v porovnaní s predchádzajúcou generáciou elektrických lietadiel viac ako dvojnásobnú životnosť prvkov hnacej jednotky.
Bezpečnosť
V rámci typovej certifikácie Pipistrel preukázal, že spoločnosť Velis Electro dosahuje najvyššiu úroveň bezpečnosti, dokonca prevyšuje úroveň vyžadovanú pre konvenčne poháňané lietadlá.
Velis Electro je plne elektrický derivát osvedčeného vírusu SW 121, ktorý už je typovo certifikovaný Agentúrou Európskej únie pre bezpečnosť letectva (TC No EASA.A.573). Je vybavený elektrickým motorom s certifikovaným typom Pipistrel E-811-268MVLC (TC č. EASA.E.234), vyvinutým s partnermi EMRAX a EMSISO, a trojstennou vrtuľou P-812-164-F3A s pevným rozstupom Pipistrel.
Elektromotor chladený kvapalinou s výkonom 57,6 kW poskytuje energiu pre lietadlo.
Energiu dodáva elektrický systém 345 VDC postavený na vysoko výkonnom batériovom systéme chladenom na kvapalinu, ktorý zahŕňa dve paralelne spojené batérie Pipistrel PB345V124E-L, inštalované v redundantnom dvojzložkovom usporiadaní, celková nominálna kapacita 24,8 kWh , Havarijná, tepelná inhibícia, tolerantná voči HIRF / EMI.
Jedna batéria sa nachádza v čele letúna a druhá za kabínou. To zaisťuje redundanciu zdroja energie: v prípade výpadku batérie by sa nefunkčná batéria automaticky odpojila od systému. Jedna batéria je schopná samostatnej prevádzky a má dostatok energie na podporu stúpania a pokračovania letu.
Kvapalinový chladiaci systém sa skladá z chladiča a dvoch elektricky poháňaných čerpadiel inštalovaných za sebou, umiestnených za zadnou batériou. Na ľavej strane trupu je umiestnený prívod vzduchu pre chladič a teplý vzduch opúšťa trup. Za radiátorom sú nainštalované dva vysoko výkonné axiálne ventilátory, ktoré umožňujú chladenie batérie počas nabíjania. Ventilátory sú automaticky riadené a monitorované pomocou BMS pre bezproblémovú prevádzku.
Batérie sa môžu nabíjať cez zabudovaný nabíjací port pomocou elektrickej nabíjačky Pipistrel. Na celú operáciu dohliada hlavný počítač, ktorý zobrazuje stav všetkých systémov na zariadení Pipistrel EPSI 570C.
Displej z kokpitu LCD EPSI 570C s uhlopriečkou 5,7 palca je hlavným zdrojom informácií pre pilota o prevádzkovom stave elektrického pohonného systému v lietadle a pomocou intuitívnej grafiky zobrazuje všetky relevantné parametre. EPSI 570C sa tiež používa ako brána na aktualizáciu systémového softvéru.
Na rozdiel od postupu spúšťania konvenčne poháňaného letúna je Velis Electro napájaný štyrmi vypínačmi a pred vzletom nevyžaduje čas zahrievania. Tento posun paradigmy spojený s bezprecedentným tichom vnútri kabíny, ako aj zvonku, je Velis Electro skutočne lietadlom meniacim hru, ktoré revolucionalizuje vašu organizáciu a posilní novú generáciu letec.
Technické údaje PIPISTREL VELIS ELECTRO
TECHNICAL DATA PIPISTREL VELIS ELECTRO | |
---|---|
ENGINE | Pipistrel E-811 EASA Type-Certified |
max power | 57.6 kW MTOP |
PROPELLER | |
Pipistrel P-812-164-F3A Certified fixed-pitch composite three-blade, 1.64 m diameter | |
DIMENSIONS | |
wing span | 10.71 m (35′ 1″) |
length | 6.47 m (21′ 3″) |
height | 1.90 m (6′ 23″) |
wing area | 9.51 m2 (102 .4 sqft) |
aspect ratio | 12.04 |
positive flaps | 0° (0), 8° (+1), 19° (+2) |
centre of gravity | 24% – 32.4% MAC |
WEIGHTS | |
basic empty weight – with batteries | 428 kg (941 lbs) |
max take off weight (MTOW) | 600 kg (1320 lbs) |
payload | 172 kg (378 lbs) |
PERFORMANCE | |
Data published for 600 kg MTOW (1.323 lbs). All speeds in Knots | |
stall speed with flaps | 45 KCAS |
stall speed without flaps | 51 KCAS |
cruising speed (35 kW) | 90 KCAS |
maximum horizontal speed at sea level | 98 KCAS |
VNE | 108 KCAS |
max speed with flaps (+2) | 65 KIAS |
manoeuvring speed | 100 KIAS |
best climb speed | 75 KIAS |
max climb rate | 3,3 m/s (647 fpm) |
best glide ratio speed | 64 KIAS |
best glide ratio | 15:1 |
take off run – grass/asphalt | 246/241 m (807/791 ft) |
take off over 50′ obstacle – grass/asphalt | 453/409 m (1.486/1.342 ft) |
service ceiling | 3.660 m (12.000 ft) |
endurance | up to 50 minutes (plus VFR reserve) |
max load factor permitted @ (1.875) | +4g -2g |
design safety factors & tested | minimum 1.875 |
Poznámka: Pipistrel si vyhradzuje právo revidovať tento údajový list vždy, keď k nemu dôjde pri vylepšovaní produktu, nariadení vlády / orgánu alebo z iného dobrého dôvodu.
Doplníme
- EASA Type Certificate EASA.A.573 (Pipistrel Velis Electro)
10057809_CERT_REV_0_20200610_logo
***
- Type-Certificate data sheet for noise No. EASA.A.573
https://www.easa.europa.eu/sites/default/files/dfu/TCDSN%20EASA.A.573%20Issue%203.pdf