VIRUS SW JE PRE VÁS Pretože hľadáte ...
NEKOMPROMISNÝ VÝKON
Lietadlo bez kompromisov a rekordných úspechov: od niekoľkých letov po celom svete až po víťazstvá NASA.
FLEXIBILITu VO VÝBERE MOTORA
Flexibilita rôznych motorov a vrtúľ pre rôzne potreby.
PLNé prispôsobenie
Plne prispôsobiteľné lietadlo podľa vašich prianí a potrieb.
VIRUS:
Najrýchlejší hornoplošník!
Virus SW je ekonomicky najrýchlejší vysokorýchlostný krížnik a určite najrýchlejšia vysokorýchlostná rodina lietadiel vo svojej kategórii. Viaceré motory určujú variácie, od motorov s výkonom 80 HP až po 115 HP s turbodúchadlom Rotax 912/914 s turbodúchadlom, vrátane iS vstrekovaného paliva. Je vyrobený z najmodernejších kompozitných materiálov a je ľahký, robustný a vyznačuje sa bezprecedentným užitočným zaťažením nad 300 kg. Vírusový softvér ponúka to, čo nie je schopný konkurent ponúknuť, a získal srdcia ľudí na celom svete a je najlepším predajcom od jeho zavedenia.
Výkon NASA bol ocenený
- Virus SW je jediné ľahké lietadlo, ktoré kombinuje čistú rýchlosť s bezprecedentnou spotrebou paliva. Celosvetovo sa už predalo viac ako 1 000 kusov, čím sa získali srdcia a uznania súkromných vlastníkov, leteckých profesionálov, výcvikových organizácií a vojenských inštruktorov, rovnako ako vyhrala výzva NASA. Dvakrát! Od víťazstiev na výzve PAV 2007 a na sté výročie NASA GAT 2008 sa vírusový softvér ďalej vylepšuje a optimalizuje na ešte lepší výkon.
Virus SW je schopný pôsobiť od nadmorskej výšky až do 15 000 stôp, vzletov a pristátí z krátkych vzletových a pristávacích dráh a cez prekážky vďaka jedinečným brzdám, je najtichším ľahkým lietadlom a má jedno z najnižších prevádzkových nákladov vo svojej kategórii.
Rýchlosť, efektívnosť a veľmi dlhý dosah sú pre Pipistrel podpisom. Virus SW sa plaví rýchlejšie, ide oveľa ďalej a letí vyššie ako konkurencia, to všetko pri spaľovaní menej paliva! Predstavte si, že lietate okolo 260 km / h (140 kts), ľahko preleteľujete terén vyšší ako 4500 m (15.000 ft) a pokrývate vzdialenosti viac ako 1500 km (800 NM). S Virus SW môžete. To všetko a ešte oveľa viac! Lietadlo môže byť vybavené buď hnacími motormi Rotax 912 (80 k) 912S (100 k), 912 iS (100 k) a 914 Turbo (115 k) a veľkým množstvom možností avioniky.
Vďaka vynikajúcej aerodynamickej účinnosti, najmodernejšej štruktúre zloženého materiálu a najnižším údajom o spotrebe paliva v tejto kategórii je vírusový softvér ideálny pre vysokorýchlostné bežecké lietanie, pozorovacie misie, ab-initio, pokročilé a extrémne manévrovací výcvik, letecké snímkovanie a vysokohorské operácie. Vedeli ste, že vírusový softvér má kĺzavý pomer 15: 1 a môže v prípade núdze kĺzať ďalej ako väčšina lietadiel?
⦁ Bezpečnostné, inžinierske a celosvetové osvedčenia
Softvér možno nazvať ultraľahkým/ ľahkým svetlom / LSA s rýchlosťou 300 km / h (160 kts), ale je to omnoho viac! S vysokou rýchlosťou prieniku turbulencie (zelený oblúk) a VNE 302 km / h (163 kts) môžete využiť vysokorýchlostnú plavbu aj pri silných turbulenciách. Kokpit zostáva počas letu tichý a pohodlný! Virus SW má vo svojej kategórii najväčšie bezpečnostné rezervy vo svojej kategórii a môže byť vybavený celkovým záchranným systémom pre balistické padáky, ktorý ponúka šancu na záchranu aj pri maximálnych rýchlostiach a blízko terénu.
⦁ Pohodlná a luxusná kabína
Exkluzívny bezpečnostný kokpit zosilnený kevlarom s luxusným koženým interiérom vás udrží v pohodlí a bezpečí. Svoje vlastné farebné konfigurácie si môžete vybrať zadarmo!
Prístrojová doska je vyrobená z uhlíkových vlákien s viditeľnou štruktúrou a môže pojať široký výber modernej avioniky, vrátane kompletnej súpravy zo skla s kokpitom s dvojitou osou, autopilota poháňaného GPS a elektrického alebo hydraulického riadenia vrtule s konštantnou rýchlosťou. Panel môže byť usporiadaný podľa vašich predstáv za pomoci našich kvalifikovaných avionických technikov. Vírusový SW má dosah viac ako 1850 km (1 000 nm) a môžete si vziať so sebou 40 kg (90 libier) batožiny.
Na osobitnú žiadosť môže byť vírus upravený pre špeciálne misie, vrátane vizuálnych / infračervených kamier, geografických prieskumov, letov za oceánskym dosahom a ďalších.
Technické údaje PIPISTREL VIRUS SW 80/100/115/iS
MODEL | VIRUS 912 SW 80 | VIRUS 912 SW 100 |
---|---|---|
ENGINE ROTAX | ROTAX 912 UL | ROTAX 912 ULS |
max power(with 2 carb.) | 80 hp at 5800 rpm | 100 hp at 5800 rpm |
PROPELLER | Variable pitch | Variable pitch |
SIZES | ||
wing span | 10.71 m | 10.71 m |
length | 6.5 m | 6.5 m |
height | 1,85 | 1,85 |
wing area | 9.51 m2 | 9.51 m2 |
rudder area | 1.1 m2 | 1.1 m2 |
tail area | 1.08 m2 | 1.08 m2 |
aspect ratio | 11,3 | 11,3 |
positive flaps | 9 deg. 19 deg | 9 deg. 19 deg |
negative flaps | 5 deg | 5 deg |
center of gravity | 25% – 37% | 25% – 37% |
WEIGHTS | ||
empty weight | 287 kg | 289 kg |
max take off weight (MTOW) | 472.5 kg / 600 kg | 472.5 kg / 600 kg |
fuel tanks capacity | 2 x 50 l | 2 x 50 l |
useful fuel | 2 x 47 l | 2 x 47 l |
PERFORMANCES | ||
stall with flaps | 64 km/h | 64 km/h |
stall without flaps | 79 km/h | 79 km/h |
cruising speed (75% power) | 246 km/h | 273 km/h |
max. horizontal speed | 264 km/h | 283 km/h |
VNE | 302 km/h | 302 km/h |
max speed with airbrakes out | 205 km/h | 205 km/h |
max speed with flaps down | 130 km/h | 130 km/h |
manoeuvring speed | 174 km/h | 174 km/h |
best climb speed | 140 km/h | 140 km/h |
max climb rate | 6.1 m/sec | 8.4 m/sec |
best glide ratio speed | 118 km/h | 118 km/h |
best glide | 1:17 | 1:17 |
take off run | 140 m | 95 m |
take off over 15 m obstacle | 225 m | 175 m |
service ceiling | 6200 m | 6800 m |
45°-45° roll time | 1.6 sec | 1.6 sec |
fuel consum. at cruise. speed | 13.6 l/hour | 17.8 l/hour |
endurance | 6.9 hours | 5.3 hours |
range distance | 1650 km | 1450 km |
max load factor permitted ( x1.875) | +4g -2g | +4g -2g |
design safety factors & tested | minimum 1.875 | minimum 1.875 |
MODEL | VIRUS 912 SW 100 IS |
---|---|
ENGINE ROTAX | ROTAX 912 iS |
max power(with 2 carb.) | 100 hp at 5800 rpm |
PROPELLER | Variable pitch |
SIZES | |
wing span | 10.71 m (35 ft. 1 inch) |
length | 6.5 m (21 ft. 3 inch) |
height | 1,85 |
wing area | 9.51 m2 (103ft2) |
rudder area | 1.1 m2 |
tail area | 1.08 m2 |
aspect ratio | 11,3 |
positive flaps | 9 deg. 19 deg |
negative flaps | 5 deg |
center of gravity | 25% – 37% |
WEIGHTS | |
empty weight | 292 kg |
max take off weight (MTOW) | 472.5 kg / 600 kg |
fuel tanks capacity | 2 x 50 l |
useful fuel | 2 x 47 l |
PERFORMANCES | |
stall with flaps | 64 km/h |
stall without flaps | 79 km/h |
cruising speed (75% power) | 273 km/h |
max. horizontal speed | 283 km/h |
VNE | 302 km/h |
max speed with airbrakes out | 205 km/h |
max speed with flaps down | 130 km/h |
manoeuvring speed | 174 km/h |
best climb speed | 140 km/h |
max climb rate | 8.4 m/sec |
best glide ratio speed | 118 km/h |
best glide | 1:17 |
take off run | 95 m |
take off over 15 m obstacle | 175 m |
service ceiling | 6800 m |
45°-45° roll time | 1.6 sec |
fuel consumption at cruise speed | 15.5 l/hour |
endurance | 6.4 hours |
range distance | 1720 km |
max load factor permitted ( x1.875) | +4g -2g |
design safety factors & tested | minimum 1.875 |
Poznámka: Pipistrel si vyhradzuje právo revidovať tento údajový list vždy, keď k nemu dôjde pri vylepšovaní produktu, nariadení vlády / orgánu alebo z iného dobrého dôvodu.
Doplníme
VIRUS ICAO DESIGNATOR: PIVI
http://cfapp.icao.int/Doc8643/8643_List3.cfm?mfc=PIPISTREL
ARGENTINA
LSA certificate
AUSTRALIA
BELGIUM
Type approval Virus SW Belgium
CANADA
The Virus SW has been added to the Canadian List of Models Eligible to be Registered as Advanced Ultra-Light Aeroplanes (AULA):
Models Eligible to be Registered as Advanced Ultra-Light Aeroplanes (AULA)
CHILE
Certificado de aeronavegabilidad
CHINA
Validation of Type Certificate – VIRUS SW 80-100
The Validation Data Sheet – VIRUS SW 80-100
EASA – Permit to Fly
VirusSW model | Seats | Min speed (km/h) | VNE (km/h) | Reservoir fuel capacity | Engine Rotax | Propeller Pipistrel | No. of blades | Parachute | Empty weight (kg) | MTOW |
SW 100 | 2 | 6 | 302 | 100 L | 912 UL | Vario 100 / | 2 | yes | 600 |
FRANCE
VirusSW | Seats | Min speed (km/h) | VNE | Reservoir fuel capacity | Engine | Propeller | No. of blades | Parachute | Empty weight (kg) | MTOW |
SW 80 | 2 | 64 | <302 | 100 L | 912 UL2 | Vario 80 | 2 | no | 267-288,4 | 450 |
SW 80 (P) | 2 | 64 | 302 | 100 L | 912 UL2 | Vario 80 | 2 | yes | 280- 310,9 | 472.5 |
SW 100 | 2 | 64 | 302 | 100 L | 912 ULS | Vario 100/ | 2 | no | 269 – 288,4 | 450 |
SW 100 (P) | 2 | 64 | 302 | 100 L | 912 ULS | Vario 100/ | 2 | yes | 282 – 310,9 | 472.5 |
GERMANY
type certificate 965-19 1 virus sw 600 d
VirusSW model | Seats | Min speed (km/h) | VNE (km/h) | Reservoir fuel capacity | Engine Rotax | Propeller Pipistrel | No. of blades | Parachute | Empty weight (kg) | MTOW |
SW 100 | 2 | 64 | 302 | 100 L | 912 UL | Vario 100 / Woodcomp Varia | 2 | yes | 289 | 472.5 |
Gerätekennblatt für aerodynamisch gesteuerte Ultraleichtflugzeuge
HUNGARY
Hungary Virus SW 80, 100 100 iS
KAZAKHSTAN
MEXICO
NETHERLANDS
Type Approval VIRUS SW Netherlands
NORWAY
PARAGUAY
PERU
POLAND
PDF file of the SW 80 & 100 model
PDF file of the SW 80 & 100 and 100 iS model
Recommendation from SZD glider factory for Virus SW as glider towing aircraft
RUSSIA
SLOVENIA
Seznam podatkov-certifikat ULN_Virus SW
SPAIN
Type Certificate Virus SW 100 – Espana
SOUTH AFRICA
SWEDEN
TURKEY
SW 100 CERTIFICATE OF REGISTRATION
UNITED KINGDOM
UK SW 100 Permit to Fly: UK_Certificate
Model SW 127, certified only for the UK market for 600kg MTOM: UK_SW127
USA – LSA certificates